Una “Llavadura tradicional” nel restauráu Llavadeiru yíe l’aperitivu a la esposición de traxes de Cabreira

Cartelin de la Esposición

Cartelin de la Esposición

L’amuestra de las roupas representativas de Cabreira podrá vese desde esti sábadu na see de l’Asociación cultural de Villar del Monte: ”Vida, Costumbres y Tradiciones”, encargada d’organizar la esposición pa oufiertala a los ciudadanos. Una esposición p’aqueillos curiosos que quieran cuñecer de cerca los traxes más típicos de Cabreira. Cun roupas sosprendentes, dalgunas más humildes qu’outras

Pula tarde, a las 18:30, va inaugurase l’amuestra, cun una demostración de llavadura artesanal nún antiguu llavadeiru restauráu pula Xunta Vecinal y l’Ayuntamientu. Esta amuestra va estar abierta al públicu esta fin de selmana y la siguiente y vai acompañar a la yá esistente d’encaxes y telas del muséu de Villare. Durante la demostración, el gaiteiru Iván Martínez Lobo de La Cuesta, va tocar música tradicional.

A las 19:30, Natividad Villoldo, directora del Museo del Encaje de Castilla y León con see en Tordesillas, va falar de la indumentaria propia de la comarca Cabreiresa y va presentar la esposición na see de l’asociación.  Villoldo afirma que «la exposición de indumentaria es un exponente de amor a la tierra y las tradiciones».

Esta esposición yíe un trabayu realizáu durante más de 8 años pa «recuperar algo que forma parte de la vida y dignidad  de las personas: el indumento» añade Villoldo que continua diciendo «Cuando arrancamos en Cabrera éramos conscientes de la enorme dificultad que conlleva un trabajo etnológico en una comarca muy deshabitada y que por tanto se habían perdido las costumbres y tradiciones que conformaban su cultura en tiempos no muy lejanos. Poco a poco fuimos conociendo a las pocas personas que aún vivían en Villar del Monte, las cuales nos fueron transmitiendo con  gran sabiduría como eran las formas de vida de otros tiempos,  que estaban integradas por canciones, relatos, costumbres  y tradiciones muy hermosas y personalmente decidí que en lo sucesivo mi universidad se encontraba en Villar del Monte y en Cabrera en general».

Na esposición d’Indumentaria preséntanse varios traxes completos y mueitas piezas sueltas. Trátase de piezas testigu atopadas en distintas casas y mueitas d’eillas apurrídas pulos vecinos de Villare. Poucu a poucu foronse restaurando y conformando distintos traxes pa distintas ocasiones: festivos, de trabayu y  sobre todu hai dalgunas mantiellas utilizadas pa distintos usos. Tamién se va esponer una mázcara utilizada pulos “campanones” de Villar de fai 30 años con un valor etnográficu incalculable.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *