Grandes fiestas en Benuza

Benuza prepárase yá pa dar comienzu a las suas fiestas que durante tres días van animar a esta localidá cabeza del ayuntamientu

Programa festivu de Benuza

Programa festivu de Benuza

De siguío detallámosvos la programación diaria na que va haber actividades pa tódolos públicos.

Vienres, 31 de santamariña:

23:00: Ronda de bodegas acompañaos del grupu de gaitas Aires de Cabrera de Pombriegu.

Sábadu, 1 d’agostu:

Alboriada y pasacalles.
13:00 Santa misa, y despuéis vermú.
16:00 Castiellos hinchables pa rapaces.
16:00 Campeonatu de Tute.
21:00 Orquesta Chicas Show.
01:00 Orquesta Chicas Show, y no descansu fuegos artificiales.

Diumingu, 2 d’agostu:

Alboriada y pasacalles cuna charanga Los Amigos,
13:00 Santa misa y de siguío vermú.
16:00 Campeonatu de Tute.
21:00 Orquesta Alarma.
01:00 Orquesta Alarma.

Benuza, situada a 790 metros d’altitú yía cabeza d’ayuntamientu desde 1875, celebrándose antaño ferias de ganáu vacuno los días 21. Yía zona de chopos, ñugales y abranales, y el sou soutu de castañeiru yía un tesouru vexetal.

Las suas casas están espingarriadas sobre la lladeira. Las primeiras forman el barriu de Santa Lucía chegando hasta El Campu, cun bolera y llugar de fiesta; muei cerquina, El Nogaleu, un grupu de casas apiñadas; por baxo, El Pineu, cun casas bien antiguas y el de La Igresia, abandonada y en ruinas; si xubimos contra’l sur chegamos a Peñalcampu, El Flaire, Veracruz, Los Pradizos y El Barriu, entre l’anterior y el de Santa Lucía. No siegru XIII y debíu al aumentu de pobración forma un nuevu barriu: Outárigu, que güei se cuñez cumu El Acebreiru.

La etimoloxía del topónimu Benuza yía bien chamadeira yá que pudiera tener un orixen xudíu, ou mozárabe (pur cuenta de la repobración de cristianos d’Al-Ándalus feita pulos reis llioneses no siegru X). El sou nome yía un patronímicu que provien de “Ben”, que nas llenguas semíticas cumu l’hebréu ou l’árabe  significa “fíyu de”, y “Uza”, personaxe xudíu qu’aparez nos testos bíblicos del Vieyu Testamentu guiando’l carru que chevóu l’Arca de Dios a Jerusalem pur orden de David.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *