Xuegos Tradicionales XI: El Marru

Pa xugar al marru, disponse de dous equipos con cuatro ou seis xogadores cada un y, la esixencia mayor de tener una buena velocidá de carreira, yá qu’esti yiera un xuegu de pillar por equipos, había qu’evitar que pillasen a los xugadores del tou equipu y pillar a los máximos del outru equipu.

Nesti xuegu, participan rapaces desde los 7 a los 13 años y necesítase un terrenu ampliu y abiertu pa poder correr. Pa poder xugar bien, necesítanse polo menos 4 xugadores por equipu, d’ehí p’alantre sin límite.

Fácense dous bandos y cadagunu marca no suelu una raya paralela a la de los dous oponentes, pero deixando entre dambas un espaciu considerable, que será la zona onde se desenvuelva el xuegu. Tras las rayas marcadas está el campo ou casa de cada bandu. Sal un de los xugadores al campu de naide y un del outru bandu tratará de toca-ye, lo que chamabamos “pica-ye” ou “arresta-ye”. Namás puede picar l’últimu que sal de l sua línea.

Una vez arrestáu un rival, llévalu aql sou campu, onde queda presu. Cuando un bandu tien dalgún compañeiru presu tentará liberalu por tódolos medios. Pa conseguilo, dalgún d e los sous componentes tendrán de tocar al presu, pero, loxicamente, los rivales tentarán evitalo. Había que poner en xuegu distintas tácticas, así salían a la vez varios xugadores del sou campu ou casa, siguiendo distintas direcciones, tratando de distraer a los contrarios, reservándose un ou más pa tentar la liberación final. Cumo normalmente había varios prisioneiros, estos coyíanse polas manos formando una cadena en dirección al sou campu, asina facilitaban el llabor de los rescatadores y dificultaban la de los gardianes, al tener que defender más terrenu. Cuando conseguían tocar a un de los prisioneiros todos quedaban llibres y volvían rapidamente al sou campu. El xuegu dábase por concluído cuando un bando consigue apresar por completo al outro.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *